pátek 30. června 2017

Měsíční chvástačka za duben, květen a červen



   S delší přestávkou se opět hlásím s chvástačkou za tři měsíce, jakož tomu bylo i minule. Jak jsem si sama na sobě všimla, tyhle tři měsíce byly hojnější než předchozí tři, jelikož jsem za tyhle měsíce nasbírala krásný počet knih, a to čtrnáct krásných kousků, na něž se velmi těším, jelikož to jsou většinou knihy, které jsem měla dlouho v hledáčku a z nichž jsem k velkému překvapení už stihla některé přečíst. Kéž by to šlo samo od sebe a ty knihy se četly stejně rychle jako dny plynou. - Pamatuji si ještě mé začátky na blogu, kdy každá chvástačka měla taktéž velký nespočet knih pouze za jeden měsíc! Kam jsem to proboha koukala? Já jsem teď vůbec ráda, když se dostanu o volném čase do knihkupectví, třebaže v jednom pracuji a nějakou knihu si vezmu - a to platí i v Levných knihách. Strašně málo si kupuji knihy a opět hojně navštěvuji knihovnu, což má vlastně ještě další důvod a ten, že si půjčuji knihy staršího vydání, hlavně knihy, o kterých jsme mluvili ve škole a ty se mi nějak moc nechtějí nahánět v knihkupectví a kupovat.
   Poslední den červa, konec školy a krásné dva měsíce prázdnin, doufaje na čtení. Poslední dobou se mi vůbec, ale vůbec nechce číst, tak snad to bude lepší o prázdninách, kdy doufám bude větší prostor na čtení. Vám přeji krásné knihy a příjemně strávené prázdniny.




   Kniha, kterou jsem měla mít už v březnu, mi přišla na začátku dubna, ale i tak mám z knihy radost. Gabrielovo Inferno jsem si strašně moc chtěla přečíst – přečetla jsem si ho a no, nešlo tomu odolat, jelikož už kvůli samotným poznámkám o Dantovi jsem tu knihu chtěla mít doma. Třebaže tu je na pozadí příběhu, knihu jsem si užila a už se těším na pokračování, jakožto na další knihy od autora. To bude doslova maraton ala Sylvain Reynard, jelikož si chci přečíst opravdu všechny jeho knihy, poněvadž mě natolik lákají, že bych nejraději nakoupila všechny jeho knihy najednou a dva týdny nedělala nic jiného, než četla příběh Julie a Gabriela, a dalších jeho postav. 
   Recenzi na Inferno si můžete přečíst zde.









   Manželé odvedle zachvátili každého, kdo se na obálku byť podíval. Možná trochu první větou přeháním, ale reklama této slibné knize napomohla dostatečně, aby se stala nejprodávanější knihou po vydání. Ano, i mě kniha zaujala, vždyť to má být strhující čtení plný zvratů až do konce děje! Tak to vezmeme popořadě. Obálka a reklama udělaly spoustu pro prodej. Potom to už bylo jen na autorce. Je pravda, že si mě u knihy dokázala udržet, ale byl to průměrný thriller o rodině, která se tváří, jak je dokonalá a pod tou slupkou to skřípe, a k tomu jim někdo ukradne dítě. Nebudu vám tu o knize vykládat, vše si můžete přečíst v mé recenzi zde.








   Další knihou, co si mě opravdu omotala okolo prstu, není žádná jiná kniha než z nakladatelství Jota dánská kniha Hygge. Tuhle knihu mohu jedině doporučit, třebaže jsem až do minulého týdne tápala, jak se to vlastně vůbec čte – na facebookové stránce autora si můžete pustit video, v němž mluví o své další knize Lykke, kterou už v nakladatelství Jota pilně překládají a předpokládaný datum vydání se datuje na prosinec – proboha, ať už je tu! – a můžete si poslechnout, jak správně se to vyslovuje. Bude se vám to hodit, pokud budete chtít dělat ramena, že víte výslovnost.
   Knihu jsem dostala jako recenzní výtisk za což jsem neskutečně vděčná, jelikož je to prostě úžasná kniha. Recenzi si opět můžete přečíst zde.









   Byl Svět knihy a Kath z Kath’s world of books nabízela některé knihy z její knihovny a já prostě neodolala tak skvělé nabídce a napsala si o knihu  Hrdina od autorky známé především díky sérii Dublin Street, kterou mám také v plánu číst, ale opět je to otázka času a chuti všeobecně. Knihu jsem ještě neměla čas číst, ale já se k ní určitě někdy pročtu všemi těmi knihami, co mi brečí v knihovně, že jsem je ještě nepřečetla. Navíc to bude má premiérová kniha od Samanthy, tak je možné, že mě natolik chytne a sáhnu po dalších jejích knihách.










   Jen postřehnu něco, co zavání italštinou, je to moje, i kdyby ta kniha měla být zklamáním pro mě. Tuhle divadelní hru Lorenzaccio jsem náhodně objevila v Levných knihách, když jsem procházela okolo regálů s novinkami a za tu cenu se mi nechtělo jí tam nechávat. Myslím, že stála asi dvacet korun, což přežiji, jestli divadelní hra nebude pro mě. Pokud se nemýlím, mělo by to být za doby Medicejů, takže uvidíme, jaké to bude. 













   Pokud jste četli pozdní článek o Světě knih, můžete vědět, že tenhle rok jsem tam byla víceméně každý den pracovně a nekoupila jsem si téměř žádné knihy. Narazila jsem tam, ale na takový menší stánek nakladatelství Romeo, od kterého jsem četla Shakespearovu hru Titus Andronicus, kterou mohu jen doporučit. Skvělá hra ve skvělém vydání. A tak jsem se rozhodla, že se ke stánku podívám a třeba tam najdu nějakou hru, kterou bych našla. A našla dokonce za skvělou cenu, že jsem tam nenechala ani moc peněz. Romeo a Julie byla mou druhou knihou, co jsem si tu neplánovaně koupila a už se jen těším, až se přenesu do dvojjazyčného příběhu o lásce, která nedopadla dobře.








   První a jasnou volbou u stánku nakladatelství Romeo byl jednoznačně Hamlet, princ dánský. Ačkoliv jsme se ve škole vcelku podrobně zabývali díly Shakespeara, byl to právě Hamlet (Až po Titu Andronicovi, samozřejmě), který mě neskutečně zaujal díky svému spletitému příběhu, i když jsem se v něm málem ztratila. Navíc u této hry jsem neskutečně zvědavá na anglickou tvář hry, poněvadž už u Tita jsem na to koukala s tím, že nebýt českého překladu, moc bych se nedozvěděla.










   
   Nové Pompeje jsem získala jako recenzní výtisk po získaném štěstí ve výběru recenzentů. Sice jsem se lehce lekla, že jsem nakonec knihu dostala na recenzování, jelikož to sci-fi mě stále děsilo, protože sci-fi je oblast knih, které se vyhýbám. Prostě to není můj styl, ale Nové Pompeje mě krásně překvapily. Snad se to nedá ani popsat jako sci-fi kniha, jelikož autor opravdu čerpá z každého žánru. - Mně se kniha velmi líbila a rozhodně ji mohu doporučit. Recenzi si můžete přečíst zde.











   V tomto školním roce mě čekaly rovnou dvě praxe, které jsem praktikovala ve dvou různých knihkupectví. Sice se mi v knihkupectví, kde jsem měla poslední praxi líbilo, ale asi bych tam nechtěla pracovat dlouhodoběji. Ale kolektiv byl naprosto fajn a ráda se tam vždy zajdu podívat a popovídat si. A ano, moje vedoucí mě naprosto překvapila, když mi řekla, že si můžu vybrat jakoukoliv knihu chci, že knihu mám brát poděkování za to, že jsem u nich byla. Byla jsem naprosto v šoku, jelikož bych měla být spíš vděčná já, že mi umožnili mít praxi u nich v knihkupectví. Řeknu vám, vybrat si jednu knihu z nespočet krásek, co bych chtěla, bylo nehorázně těžké. Nakonec ale zvítězil třetí díl Měsíčních kronik, Cress, na níž se už neskutečně moc po dvou prvních skvělých dílech moc těším.








   Jak byste mohli vědět, tak dlouhodobě pracuji v menším knihkupectví, kde jen po týdnu přijdu, upadá na mě deprese, kolik nových knih vyšlo a kolik z nich nikdy nestihnu přečíst. Nicméně když se občas dostanu do uličky se zlevněnými knihami, taky bych si tam dokázala vybrat. Zde jsem právě spatřila knihu Na první pohled, jenže jsem nějak neměla čas si ji pořídit, až jsem na ní narazila opět v Levných knihách, kde ji měli ještě za levněji, takže jsem si ji pořídila. Na první pohled to byla jasná volba, že knihu chci.









   Před nedávnem se konala autogramiáda knihy Božský od Christiny Lauren v Paláci Neoluxoru u oddělení Knižního klubu, kde jsem narazila na knihu Všechny staré nože, kterou jsem si moc chtěla koupit, když vyšla. Občas se ale vydaří počkat a máte knihu za 50 Kč. Ke knize jsem si koupila pohled Zrození Venuše od Sandra Botticceli - jeho skvost - který používám jako záložku, takže jsem byla na dvakrát spokojená.











 
   Jak tomu ve škole bývá, tomu, co má vyznamenání - a že nás z celé třídy bylo pouhých pár, opět učitelka udělala radost a ti s nejlepším průměrem si mohli vybrat jakoukoli knihu z hromádky. Já si tento rok nedokázala vybrat a sáhla tedy po knize Mefisto, ačkoliv jsem po výběru lehce pochybovala, jestli se mi kniha bude líbit. Nevím proč, ale po knize jsem sáhla impulsivně, jelikož jsem den před vysvědčením dočetla knihu od italského autora Vědomí a svědomí Zena Cosiniho a nevím proč, Mefisto mi ho akorát tak připomněl.











   Teoreticky úplně poslední knihou a navíc neočekávanou knihou je novinka Mramor a plátno. Tu knihu jsem objevila na jednom blogu, bohužel si nevzpomínám, na kterém, jehož autorka publikovala článek s novinkami, které vyjdou v červu. Tahle kniha mě ze všech těch knih zaujala a já si řekla, že ji musím mít. Itálie? Mio amore. Leonardo da Vinci a Michelangelo, třebaže jako rivalové? To si nemůžu nechat ujít! Umění miluji a ještě víc miluji italské umění, nad nímž nikdy nepřestanu vzdychat. Opravdu se těším, jak příběh podala Stephanie Storey. - Navíc v knihkupectví, kde pracuji je sleva na vysvědčení, takže tomu také nešlo neodolat.











   Během doby, co jsem dokončovala článek, mi volal pošťák, že mi veze balík. Samozřejmě nic jiného to nemohlo být než kniha. Ještě na poslední chvíli mi přišel recenzní výtisk od nakladatelství Jota, kterým je Všichni jsme nějak vadní. Kniha mě na první pohled přímo očarovala a vypadá velmi slibně, takže se na ní opravdu moc těším a jak tomu tak asi bude, všechny knihy půjdou stranou a všichni vadní půjdou jako první, abych i vás co nejdříve na knihu nalákala.





9 komentářů:

  1. Tak to je pořádná hromádka :) Jenda kniha zajímavější než druhá :) Ani bych nevěděla, do které se pustit dříve :) A Všichni jsme nějak vadní mě docela zajímá :) Těším se na recenzi a hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když jsem zatím v knize Všichni jsme nějak vadí skoro na začátku, tak se mi to zatím líbí :D Děkuji :)

      Vymazat
  2. Ke knihám gratuluju, a že jich je. :) Hned několik z nich ti závidím a v budoucnu bych si je ráda přečetla. :)) Přeju příjemné čtení a budu se těšit na tvé recenze... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se k nim také dostaneš ;) Já než se dostanu k téhle kupičce a to, že jsem minimálně čtyři knihy z nich přečetla, bude taky trvat nějakou chvíli... :) Také děkuji.

      Vymazat
  3. Krásné knihy! Závidím Mefisto <3 a Cress je boží ! :) Užij si je!
    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Cress se už nemůžu dočkat, jen být na ní správně naladěná :)

      Vymazat
  4. Hezká hromádka :) Od kterého překladatele máš ty Shakespeary?

    OdpovědětVymazat
  5. Do you need free Google+ Circles?
    Did you know that you can get these AUTOMATICALLY & TOTALLY FREE by using Like 4 Like?

    OdpovědětVymazat