středa 9. srpna 2017

Prázdninový knižní tag

  

    Měla bych se stydět, že jsem o prázdninách zanedbávala můj blog a i mé ještě nějaké čtenáře, kteří mají se mnou tu trpělivost a čtou moje příspěvky. - Sice jsou prázdniny spíš dobou, kdy každý jede k moři, či lenoší s knihou na zahradě, u mě to bylo tento rok opět jinak. Celé prázdniny mi zabírá práce v knihkupectví a jsem tedy ráda, že se dostanu vůbec k nějaké knize a přečtu si ji. Takže se mi, prosím, nedivte, že jsem byla neaktivní přes červenec, ale práce a snaha číst knihy, a ještě venčit toho mého psíka, mi zabíraly všechen můj čas. A když už byl nějaký volný čas, ten jsem prospala, ups. Ale konec ospravedlňování se, přišel čas ještě na prázdninový tag! Prázdninový knižní tag jsem objevila na stránce Knižního doupěte, můžete se tam tedy taky mrknout -> doupě.


1. Čteš o prázdninách více, nebo méně než přes rok?
   Když srovnám všechny mé prázdniny a celkový rok, tak je zatěžko říct. Minulý rok jsem o prázdninách přečetla hromadu knih, téměř 25 knih. Tyhle prázdniny jsem přečetla asi kolem 11 knih, z čehož některé byly divadelní hry a opravdu tlusté knihy. Takže to především také záleží na tom, jak já mám sama čas, kolik času věnuji přes rok práci a škole, jelikož tenhle rok jsem sice přečetla relativně hodně knih, ale potom mi nezbývá už žádný volný čas. Všechno je o času a o chuti číst.

2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
   Povětšinou je to kniha Ty od Caroline Kepnes, kterou jsem četla předminulý rok o prázdninách. A pamatuji si to z toho důvodu, že mě strašně nebavila, Joe mě štval a četla jsem ji dlouhou dobu, že jsem se opravdu zlobila, že takhle nic jiného nepřečtu. Ale zase jsem si říkala, že kdybych ji možná četla někdy jindy, možná by se mi líbila a byla z Joea a jeho ideální krásky nadšená. Však bohužel.

3. Kolik jsi schopná si vzít knih na dovolenou?
   Co jsem minulý rok byla v Holandsku, tak jsem si kupodivu brala asi jenom dvě knihy z mé knihovny. Nechtělo se mi brát nějak moc knih, jelikož jsem věděla, že se půjdu raději projít po tak malebném městě, kde jsem byla, než být zalezlá s knihou, což můžu dělat u sebe doma. No a nakonec to dopadlo tak, že od kamarádky, u které jsem byla, jsem si vypůjčila knihu v angličtině a k tomu si ještě jednu knihu koupila. Takže jsem nakonec odjela s více knihami, než jsem přijela.

4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
   Tenhle rok jsem kupodivu četla a nevadilo mi to. Opravdu nechápu lidi, kteří si na to tolik stěžují. Chápu, že z povinné četby je opravdu málo knih, které zaujmou, ale dá se to přežít. Já sice četla jen Petra a Lucii, ale četla jsem ještě divadelní hry, o kterých jsme se učili ve škole a dala dokonce na svého penpala a četla si nějakou italskou klasiku k tomu, takže já zas s tou poloviční povinnou četbou nijak na nervy nebyla. Klidně si ji přečtu i během roku.

Zdroj: We Heart It, Rachel Castro
5. Preferuješ klasické papírové knihy, nebo e-knihy?
   Jelikož jsem člověk, který nemá čtečku, takže nemůžu srovnávat, co mi víc vyhovuje. Minulý rok jsem měla recenzní e-knihu z anglických stránek a měla jsem ji v PDF v mobilu a no... nečetlo se mi to zrovna nejlépe. Zase ale opravdu už jsem unavená z toho posilování, když čtu a držím knihu, co má přes sedm set stránek. Mám spíš ale víc ráda papírové knihy, protože v nich můžu listovat, slyšet, jak papír dře o papír, můžu se koukat na jejich hřbety, obdivovat je v poličkách...

6. Jakou knihu bys ráda viděla zfilmovanou?
   Můžu tuhle otázku vynechat? Já se strašně málo dívám na televizi, na filmy, je úspěch když se kouknu na nějaký seriál, ale nelíbí se mi tahle otázka. Já si vždycky knižní postavy vysním podle sebe a ve filmu se mi nikdy moc nelíbí. Ba jsem lehce odpůrcem zfilmovaných knih.

7. Kdybys měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?
   Ačkoliv jsem lehce ovlivněná poslední přečtenou knihou, ráda bych jeden den strávila s Robertem Langdonem z pera Dana Browna. Umění mě neskutečně moc baví a on jakožto symbolog mi vždy při četbě přímo rozproudí krev v žilách, jak mě bere adrenalin a vzrušení z toho, co vše dokáže rozluštit a co vše ví. Navíc mi je velmi sympatický jakožto Tom Hanks, takže tak. Určitě by to byl přímo ráj jen poslouchat o mých oblíbencích jako jsou Dante a da Vinci zrovna od Langdona.

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
   Toť těžká otázka. Díky knihám jsem se dostala téměř už všude. Jak tak ale projíždím mé přečtené i nepřečtené knihy, do oka mi padají různí autoři píšící příběhy z prostředí Itálie... A je to jasná volba. Kdybych mohla, ráda bych navštívila renesanční Itálii. Sice to není úplně knižní svět, ale nejsem fanouškem Pottera, abych řekla Bradavice. Itálie se stala mou srdcovou záležitostí a renesance je období, nad kterým vzdychám moc ráda. Takže klidně například do knihy Mramor a plátno.


Zdroj původního obrázku zde

Žádné komentáře:

Okomentovat